Cu drag pentru „Doamna”

Această prezentare necesită JavaScript.

Avea 19 ani când ne-am cunoscut şi părul roşcat îi trecea bine de umeri. Am iubit-o imediat pentru că nu a vrut să purtăm uniforme. Parcă ne-a şi spus:  „nu mai suntem în comunism”. Era cea mai frumoasă învăţătoare din toată şcoala 24.  Cuvântul „Doamna” îmi aminteşte şi acum de răcoarea plăcută a dimineţilor de vară, de mirosul cireşilor înfloriţi, de îngheţata pe care mi-o luau bunicii dacă luam „premiu”, de aroma cărţilor noi, de cretă colorată.

Când am intrat în clasa I părinţii mei aveau 25 de ani şi erau studenţi. Doamna avea 19 ani şi un prieten care ne cânta la chitară la serbări. Şcoala chiar era o plăcere pentru mine.

Înainte de ora de muzică făceam o mulţime de exerciţii de înviorare. N-am să uit ce frumos îi suna vocea când mirosea o floare imaginară şi noi repetam după ea: „Mmmmm, ce frumos miroase floarea„. Pentru serbarea Abecedarului ne-a învăţat să dansăm vals spre încântarea părinţilor spectatori. La sport făceam tot felul de ştafete, întreceri şi jocuri. Ne-a dus la teatru, la circ, la zoo, la clubul copiilor (Cărtureştiul de astăzi).

Cred totuşi că am s-o asociez întotdeauna cu cititul. Păstrez şi acum toate cărţile pe care le-am primit de la Doamna. La „premiere”  eram sigură că alegea cărţi pentru fiecare dintre noi. Dedicaţiile erau deosebite şi titlurile nu se repetau niciodată. Le scria mereu caligrafic, cu tuş negru:

„Dragei mele Ana Maria Ciobanu cu bucuria de a-i oferi câteva pagini despre o lume misterioasă şi fascinantă în care trăiesc vietăţi ciudate. Felicitări pentru obţinerea premiului I la sfârşitul clasei a II-a. Mult succes în continuare! Cu drag, Adriana Mihăilescu” (Lumea pierdută, Conan Doyle)

„Pentru Ana Maria, toată dragostea şi …Premiul I. 13.06. 97, înv. Adriana Mihăilescu” (Viteazul Sarmi şi Domniţa Zegetusa, Elena Zafira Zanfir)

„Pentru că ai obţinut premiul I, Fridolin, un căţel şoricar, te invită să-l însoţeşti într-o lungă călătorie în căutarea unei zgarde. 14.06. 1996”

În cartea lui Franz Caspar, „Fridolin” am găsit o carte poştală cu Pro TV. În loc de timbru are desenată o inimioară. La Destinatar am scris cu stiloul : „Doamna Mihăilescu Adriana”. Adresă lipsă.

„Crăciun fericit! Vă iubim mult de tot! Nu vrem să plecaţi în clasa a V-a din şcoală! Cu dragoste,  elevii!”

Nu ştiu de ce nu i-am mai dat-o dar ştiu că noi „elevii” am plâns când ne-a anunţat că vrea „să ne ducă” până la finalul clasei a IV-a şi apoi să urmeze alt drum. Atunci nu ştiu dacă am înţeles ce efort a depus pentru a nu ne abandona. Altă învăţătoare ar fi renunţat oricând la pitici pentru o slujbă mai bine plătită, pentru un viitor mai luminos. Doamna a crezut în importanţa echilibrului acestor primi patru ani de şcoală şi ne-a „crescut”. Cred că dacă ar fi rămas în şcoală am fi fost toţi călare pe ea, în fiecare zi.

Aş vrea enorm să-mi amintesc mai mult, dar cred că importantă este senzaţia caldă de fericire pe care mi-o dă gândul la şcoala primară. Sper că Doamna are multe amintiri proaspete de atunci.

Ne-am găsit de curând pe Facebook şi chiar nu pot să vă spun ce emoţii am avut când am citit „Dragă Ana, as vrea să ştiu dacă ai facut clasele 1-4 pe Tunari la şcoala nr 24🙂 „.  Sau când mi-a spus că am aceeaşi voce.

Generaţiile viitoare nu-şi vor aminti decât de greve şi de oameni înăspriţi de sărăcie dacă meseria de dascăl nu va fi respectată şi apreciată. De dragul profesorilor care ne-au schimbat viaţa ar fi bine să povestim şi altora despre asta.

Vouă ce profesori/învăţători vă trezesc amintiri frumoase? Scrieţi şi voi despre ei şi promovaţi campania Unicef dacă vreţi să spunem poveşti frumoase despre şcoală.

7 thoughts on “Cu drag pentru „Doamna”

  1. Pingback: Ziua mondială a Educaţiei- cu drag pentru “Doamna” - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Pingback: Tweets that mention Ziua mondială a Educaţiei- cu drag pentru “Doamna” « Zapacita -- Topsy.com

  3. Mi-aduc şi eu aminte de ”Doamna învăţătoare”.Dacă nu mă înşel,o chema Chişcan Elena.Sigur o chema Elena,era deja o femeie în vârstă,spre 50 de ani.Mă îndoiesc c-aş putea găsi-o pe facebook,aşa cum ai avut tu norocul.”Doamna” ta era tânără de pe atunci.
    Poate o să postez şi eu o poză,dacă o găsesc şi nu te supără !

    Apreciază

    • De ce sa ma supere? Mie in I-IV mi-era frica de invatatoarele in varsta pentru ca auzeam povesti cu linii la palma🙂
      Ma intreb cum o sa fie la intalnirea aia, la 10 ani de la terminarea generalei (daca o sa existe asa ceva). Mai sunt doi ani. Am avut cativa profesori buni si in V-VIII. Ma intreb daca mai sunt in invatamant

      Apreciază

  4. Buna, am gasit blogul tau cu referire la doamna Chiscan. Nu stiu daca este aceiasi pe care o caut si eu, insa dansa mi-a fost profesoara de Limba si Literatura Romana in Scoala Generala. Ce-i drept acum vreo 8 ani cand am terminat, dansa era in varsta deci toate sansele sa fie cea despre care vorbiti. Ati mai vorbit sau intalnit cu dansa?

    Apreciază

Lasă un răspuns

