Comedie pe întuneric


Pentru că în ultima vreme am tot bocit la teatru, duminică mi-am zis să mă relaxez cu o comedie uşoară. Am ales una „pe întuneric”, la ArCub şi bine am făcut.

„Comedie pe întuneric”,  un text de Peter Shaffer, în regia lui Cristian Dumitru.

Scenografia:  Raluca Ştefan Negoescu

Cu: Anda Caropol, Cornel Ciupercescu, Viorel Comănici, Tiberiu Păun, Vlad Jipa, Viorica Bantaş şi Cristina Florea.

N-am mai fost la ArCub de pe vremea când Adrian Pintea a pus în scenă „Jesus Christ Superstar” cu studenţii anului II Actorie, aşa că am avut un mic nod în gât când am intrat în sală (hai să vă scutesc de miorlăiala cu „ce s-o fi întâmplat cu mine, cea din 2006 care încă îşi imagina că o să intre la teatru?”).

„Black Comedy”, piesa lui Sir Peter Levin Shaffer (Amadeus), s-a jucat pentru prima dată  în 1965 şi este o farsă într-un singur act care sunt sigură că o să vă amuze. E construită aşa de bine încât nu oboseşte nicio clipă şi gluma se întinde frumos, exact cât ai nevoie pentru o seară haioasă de duminică.

N-am să vă spun la ce să vă aşteptaţi pentru că aş strica tot farmecul piesei.  Zic doar că am găsit-o fermecătoare pe Clea- Viorica Bantaş (hai totuşi să mă lamentez măcar puţin: după piesă a apărut la Cafeneaua Actorilor, blondă şi fermecătoare, cu un boboc de trandafir în mâna albă şi delicată*) şi că Vlad Jipa creează un Harold foarte reuşit.

Iată ce povesteşte Peter Shaffer despre seara premierei:

„The first night turned into a veritable detonation of human glee. A stern-looking middle-aged man sitting directly in front of me suddenly fell out of his seat into the aisle during the play and began calling out to the actors in a voice weak from laughing, „Oh stop it! Please, stop it!!” I cannot remember a more pleasing thing ever happening to me inside a theater.”

Nu ştiu dacă o să cădeţi de pe scaun dar, sunt şanse destul de mari;)

Dacă v-am făcut poftă, piesa se joacă şi duminica viitoare. Biletele se găsesc pe Eventim, la Germanos, La Humanitas, la Cărtureşti, la casa de bilete ArCub. Puteţi să faceţi şi rezervări online😉

Preţ: 35,00 lei (Categoria I) şi de 26,50 lei (Categoria II). Elevii şi studenţii care se prezintă la Casa de bilete ArCuB cu legitimaţiile pot achiziţiona bilete la preţul de 15,90 lei. 

*Cred că am fost atât de fascinată de ideea de a fi actriţă încât mă copleşeşte orice scenă care seamănă cu fantasmele din copilărie. Nu-mi plac trandafirii dar pentru că am văzut şi citit „Menajeria de sticlă” de foarte multe ori, pe la 13 ani visul suprem era să o joc pe Laura şi după spectacol un El minunat să-mi dăruiască trandafiri albaştri.  Cred că acum visul suprem a devenit să scriu despre o tânără actriţă şi să savurez prin observaţie tot ce credeam că o să trăiesc. Se oferă cineva?


2 thoughts on “Comedie pe întuneric

Lasă un răspuns

