Preţuri de Vamă

Această prezentare necesită JavaScript.

Dumincă am ajuns în Vamă şi pe cât m-am bucurat de pustiu şi de apa curată, pe atât m-a minunat tâmpenia comercianţilor. N-am fost în viaţa mea zgârcioabă dar weekendul ăsta mi s-a părut prea de tot. Mă întreb dacă în plin sezon preţurile vor mai creşte, probabil că da. S-o luăm cu bulinuţe:

  • „La corturi” oamenii adoră să aibă terasa goală, altfel nu înţeleg cum e posibil să vinzi cu 5 lei, ÎN EXTRASEZON, berea la pahar.O cafea de la tonomat (!) e tot 5 lei. Mă întreb cine are curaj să mănânce de acolo, în miros de gunoi;
  • Hamsiile au ajuns un fel de medalion de somon căci se vând cu 4 lei suta de grame, reci, fără mămăligă, cu un strop de mujdei penibil;
  • La Canapele pizza a ajuns bătaie de joc. 19 lei pentru 25 de cm uleioşi. Probabil mozarella e prea scumpă aşa că băieţii folosesc telemea (lăsaţi-mă să cred că era un alt tip de brânză, nu că mozarella şi măslinele erau atât de vechi încât îţi făceau gura pungă de sărate ce erau). Lenea e şi e ea foarte mare aşa că şunca de pe pizza nu e tăiată nici măcar în două. Măcar se auzea Iris- probabil de-aia nu mi s-a făcut rău;
  • La Şoni ciorba cu tarhon (11) şi gulaşul (16) sunt la fel de bune dar bolurile sunt miiici. Aburii din ceaun sunt aşa de îmbietori că nu poţi să te abţii;
  • Pescarii şi-au făcut viloi. Dacă vrei să mănânci calcan, ţi-l iei de la magazin, ţi-l pui pe grătar, plăteşti benzina şi tot ieşi mai ieftin. Nici ei nu-l pescuiesc de-acolo, mi-a zis mie Doru;
  • Doru avea o casă de vacanţă pe câmp, deasupra pescarilor. Şi-a cumpărat-o prin 96. De anul ăsta la el locul de cort este GRATIS iar berea este cea mai ieftină din Vamă (2.5 noroc, 3 lei bergenbier, 3.5 becks). Îţi dă tot timpul alune gratis ca să te invite să mai sporovăieşti la umbră şi îţi ţine berea rece.  Nu se supără dacă mănânci sandvişuri la el în terasă. Are TV afară şi-l ţine pe Vh1 Classic. În căsuţă şi-a făcut magazin şi el doarme afară. Mi-a zis că nu o să mărească preţurile nici când o să fie plin. Îl găsiţi după steagul roşu cu trei x şi după mesajul „nici o pâine nu-i ca berea„;

M-am amuzat privind familia multi-accesorizată cu care am fost vecini dar analizând preţurile din minunata Vamă, era o familie tare deşteaptă. Deşi am râs că au stat o zi întreagă să instaleze tabăra, dacă aş avea copii şi nu mi-aş permite o rulotă, probabil aşa aş pleca şi eu. Aveau un cort- bucătărie, cu multe aerisiri, în care ţineau primusuri şi-şi făceau cafea, omletă, ouă fierte. Aveau un cort ţuguiat la care m-am zgâit o zi întreagă şi m-am întrebat ce-o fi cu el şi cine o dormi în picioare. Nu ştiam nici ce făceau cu ditamai lopata dar prietenii mei m-au lămurit. Părinţii şi cei doi copii aveau WC şi scuteau astfel mulţi lei pe care i-ar fi aruncat „la Moş”. Săpaseră o groapă adâncă, adăugaseră o toaletă de plastic şi o acoperiseră cu cortul ţuguiat. Nu ştiu dacă aveau şi vidanjă portabilă. Aveau duş, cu încălzire solară sau artificială, în funcţie de stare vremii.  Aveau cârlige de rufe şi-şi atârnau hainele la uscat. De zecile de piscine, salteluţe şi mingiuţe gonflabile nu vă mai povestesc. Nici de scaune, mese, umbrar, mătură şi făraş.

Cu banii pe care îi aruncaţi cumpărând toate prostiile („clătite mediteraneene”- 8 lei bucata, gogoşici şi alte minunăţii), mai puneţi nişte benzină şi faceţi o plimbare  la  ferma de scoici de la bulgari (mult mai ispititoare decât cea din Vamă).

19 thoughts on “Preţuri de Vamă

  1. sa/ti spun drept, de ceva vreme procedez in felul urmator: cumpar ce/mi place de la magazin si merg cu lucrurile respective dupa mine. este inadmisibil cum isi bat joc de noi, cumparatorii. am fost si eu de 2 ori in ultimele 2 saptamani la Constanta si m/a uimit cat de hrapareti sunt comerciantii.
    daca faceam lucrul acesta in strainatate, pentru ca nu/mi place orice mancare pe care/o ofera sau modul cum o prepara ei pe cea preferata, am inteles ca ar trebui sa fac la fel si aici, desi e placut sa fii servit…
    ei, da, daca reusesc sa gasesc ceva select, alerg acolo. si deosebit si cu bun simt la pret. ca nu sunt afaceristii de duzina mai destepti decat mine, oricat s/ar crede ei de smecheri!

    Apreciază

  2. Ei pierd. Cand o bere e 3 lei ai sanse ca vamaiotul sa-ti bea si 10; cand e de la 5 lei in sus abia daca o sa-si cumpere una. Si eu imi iau gin de la supermarket, paine, cascaval etc.dar de multe ori, de dragul muzicii as vrea sa pot sa stau toata noaptea intr-o terasa. Si asa se ajunge la situatiile jenante in care intram cu sticle de afara :))
    Eu nu inteleg de ce prefera sa aiba terasele goale in loc sa mai lase un leu- doi. Probabil pentru ca in plin sezon se umple atat de mult incat se vor gasi suficienti oameni care sa dea 5 lei pe o bere apoasa la pahar:)

    Apreciază

  3. Merci baietii (si fata) mai nou Noroc 2.55 Bergenbier 2.85 Beck’s 3.50 Stella 4.75 Vin 6 lei la litru si 11 lei la 2 litri Apa 2 lei la jumate si 3 lei la 2 litri. In plus recomand oricui sa doarma afara vara insaa trebuie sa dormiti pe un pat pliant sa nu raciti si sa incerati sa va inveliti cu un sac dde dormit. Cal Bland…

    Apreciază

  4. Ieri am pus inca 2 umbrele de la Bergenbier
    Azi a venit o furtuna si mi-a rupt una dintre ele si in plus o masa si umbrarul din poza😦
    Iar trebuie sa construiesc terasa🙂

    Apreciază

  5. Din păcate, preţurile-s aşa mari pentru că-s şi unii care le plătesc. Decât mulţi clienţi şi dever mare, mai bine clienţi mai puţini şi adaosuri nesimţite.
    Din an în an am constatat că Vama a ajuns mai scumpă decât Mamaia (nu-s fan Mamaia şi n-am mai călcat p-acolo de mulţi ani de zile… şi sper să nu ajung prea curând, însă am colegi de birou care merg regulat(i) acolo…) Poate datorită mentalităţii comercianţilor şi a „publicului ţintă” cei mai mulţi dintre vamaioţii ăi de demult acuma-şi caută alternativa pe alte plaje.
    Mulţumesc de recomandarea de a campa la Doru, se pare că e printre puţinele locuri unde te mai simţi normal în Vamă.

    Apreciază

  6. Oooo Salut Doru! Mergeti cu incredere la Doru la bere e rece ca gheata! N am prins bere mai rece prin vama!

    Balada turistului la Doru’n terasa:

    Si cu umbra si cu bere, barbatu’ manca mere,
    Mere numa bune, saltarete si plimbarete,
    C’o aluna’n mijloc fiecare
    Ghici din pantaloni ce-i sare

    Sare si s’arata un balaur mare fumegand,
    Fata’i langa el cu „inimoara” plangand
    Si balaurul o alina, „inimioara” ii suspina
    Si tanjeste ca balaurul se inclina,

    Si barbatu’ mai bea o bere, ca sa capete putere
    Balaurul roseste, fum pe nari s’arata
    Zbiara si se zbate in „inimoara” fix se indreapta
    Merele se intaresc, alunele se decojesc,

    La final, seara pe deal, cu berea rece’n traista
    De la Doru din poienita ai plecat cu a ta craciunita
    Spre cortul de pe plaja, fetei i-ai facut o vraja
    Balaurul l-ai potolit si „inimioara” fetei i-ai topit

    Apreciază

  7. Salut Doru, recomandarea mea ar fi sa faci rost de o coasa si sa „culci” iarba din spatele cabanei. Vei avea mai multe corturi si implicit consumatie pe masura.

    Apreciază

    • am culcat-o de vreo saptamana si i-am dat si foc🙂 acum a plouat si creste si prima iarba noua, insa corturi voi avea cand se va schimba vremea si cand voi pune un banner la strada

      Apreciază

  8. Cea mai tare chestie de pana acum:
    Pe la 10:00 a venit un turist care statea pe plaja cu cortul sa ma anunte ca muzica este prea tare si nu aude marea (eu am un sistem de 5+1 fara amplificare montat direct pe reciver si el era la vreo 200 metri)
    Am oprit boxele si am lasat tv-ul.
    Pe la 11:00 am impartit flyere pe plaja si am ajuns si la el si am fost informat ca am dat muzica prea incet si era mai bine inainte…
    Este clar ca nu poti multumi pe toata lumea daca nu poti multumi nici macar o singura peroana🙂

    Apreciază

  9. Pingback: Planuri de călătorie pentru 2011 | Zăpăcita

Lasă un răspuns

