DPAD 2011/ eu şi conferinţele

Cât am fost studentă la Comunicare şi Relaţii Publice am mers la toate conferinţele de care aflam. Am auzit aceleaşi discuţii despre blogging şi social media, guerilla marketing, virale, nebunii. M-am înscris la zeci de workshop-uri şi traininguri (cel mai frumos şi util rămâne însă PDS). Apoi m-am plictisit de vorbăraia de la conferinţe pentru că găsisem ceva bazat pe informaţii muuult mai concrete-spusul de poveşti adevărate.

Ieri am fost la Digital Publishing and Advertising Day şi m-am bucurat să  aud şi să văd o mulţime de lucruri tehnice şi concrete.

Vi le zic şi vouă cu bulinuţe şi apoi o să vă povestesc cum mă simt eu când intru în hoteluri d-astea în care mori de frig cu aerul condiţionat în spate.

  • Am aflat de la Alex Lăpuşan (CEO Zitec) că site-ul lui Alex Găvan foloseşte Drupal 7 şi că în timpul expediţiilor îl updata prin sms;
  • Tot de la el am auzit o expresie caraghioasă: a „setupa servere”
  • Petru Jucovschi, „developer evangelist” la Microsoft a vorbit despre html5 şi ne-a făcut şi nişte demonstraţii drăguţe. Sună bine să scapi de div-uri şi să te axezi pe conţinut, să scapi de flash şi java. Puteţi să vă jucaţi şi voi cu Tron în Html5 aici
  • Mihai Nadaş(Yonder) a deschis cu un scenariu frumos: Maşina de tipărit a devenit un serviciu; Primele întreprinderi industriale îşi generau propriul curent; „Primele publicaţii online îşi generau propria infrastructură”. Apoi a prezentat două studii de caz cu windows azure, unul apropos de newsletter publishing pentru un client care voia să trimită 250.000 de mesaje pe zi (faţă de cele 15.000 cu care lucra) şi unul cu 10 TB de filmuleţe în format flv care au fost transformate în mp4 într-o săptămână (faţă de 8 luni cât ar fi durat cu infrastructura existentă).
  • Adina Vasilescu (Sanoma Hearst) mi-a plăcut mult ca speaker pentru că a povestit foarte sincer şi foarte practic. N-am ştiut că ecusine a fost gândit ca un concept care să poată fi preluat de orice filială Sanoma în lume. Că tot se vorbea zilele astea de o posibilă mişcare a revistelor glossy şi anume să vândă online hainele pe care le prezintă în print, am pus şi eu o întrebare pe tema asta. Adina Vasilescu spune că sunt interesaţi de vânzare dar nu de livrare, retururi, depozite şi tot ceea ce vine o dată cu ecommerce. Momentan au shop online pe cosmopolitan.ro, bazat pe afiliere.
  • Andrei Roşca e un speaker foarte bun şi recunosc, mi-ar plăcea ca măcar o dată să ţin şi eu o prezentare la fel de bună ca una dintre multele lui.
  • Dorin Boerescu a avut o prezentare plină de informaţii utile despre marketingul afiliat. Am aflat că anul ăsta 1 milion de români vor face cumpărături online (faţă de 600.000 anul trecut). 90% dintre cumpărături se fac cu plata ramburs. Site-urile de reduceri colective, bazate pe „cerere latentă” şi capabile să satisfacă toate etapele procesului decizional în câteva minute, sunt accesate în special între orele 9-13 şi 20-23. Valoarea cumpărăturilor creşte seara şi în weekend pentru că atunci este momentul când cumpărăturii se sfătuiesc cu familia.  Ia uitaţi-vă ce zice Google Trends apropos de cuvântul cheie „ieftin”:A zis şi o vorbă tare haioasă: „Când cumpără mama, site-ul are şanse să ajungă mainstream”
  • Doru Panaitescu a vorbit ultimul, chiar înainte de prânz când toată lumea devine nerăbdătoare. A vorbit însă rapid şi foarte concret aşa că nu a avut probleme cu menţinutul atenţiei, dimpotrivă. Ne-a prezentat o mulţime de metode prin care publisherii pot face bani (branded utility- viamichelin, freemium etc.). A vorbit şi de scosul bannerelor pentru clienţii care plătesc abonament. Din păcate a spus-o în termenii „nu fiţi ţigani”. Nu amintesc de asta cu răutate ci cred doar că astfel de scăpări trebuie semnalate. Îmi pare rău că mă grăbeam, i-aş fi spus şi personal

Am o problemă cu conferinţele din cauza coffeebreak-urilor, a Pufnitorilor, a Întrebătorilor Afectaţi şi a sentimentului ciudat că te cunosc după avatar dar nu mai ştiu cum te cheamă şi nici cum să te salut.

Cred că nu-mi plac conferinţele pentru că mă simt forţată să mă bag în seamă cu nişte oameni care sunt acolo ca să se bage alţii în seama cu ei. Recunosc, sunt afonă când vine vorba de „networking.” Nu pot să vin în „coffee break”  şi să-ţi spun „bună, sunt  cutare”. O să fac asta doar dacă simt întradevăr nevoia să-ţi spun ceva, dacă ceva din prezentarea ta m-a determinat să fac asta.

Mi-e dor de vremurile în care la un eveniment făceai cunoştinţă cu cinvea, discutai şi era totul atît de plăcut încât vă invitaţi la cafea sau la masă ca să mai povestiţi.  O conferinţă te aruncă direct în scenariul ăsta, ca un reality show.

Ştiu că e greşit, ştiu că o mulţime de oameni s-au „branduit” tot mergând la conferinţe şi lăsând cărţi de vizită şi zâmbete în stânga şi-n dreapta.

Sigur eu sunt personajul cu buba la cap dar mi se pare totul atât de fals. Cel mai groaznic moment este cel în care bietul speaker, care probabil a „livrat” o mulţime de informaţii utile, aşteaptă întrebări. În sală e linişte, capetele se îndeasă în smart-phone-uri, fetele responsabile cu organizarea te pândesc să-ţi ofere microfonul. Şi te simţi prost că n-ai nici o întrebare. Şi-ţi pare rău de omul ăla, că doar întrebările sunt un semn că prezentarea a fost interesantă. Ai de ales: îţi arunci şi tu privirea în jos sau suporţi să se întoarcă toate privirile înspre tine, să chiţăi în microfon şi să auzi inevitabilele pufnituri.

Am văzut oameni pufnind superior chiar şi când se pune o întrebare foarte bună care duce la ditamai discuţia. Care-i treaba cu pufnitorii?

Să nu mai zic de Întrebătorii Afectaţi. Ăia care pun întrebări doar ca să se audă vorbind şi să se dea deştepţi. Nu întreabă ceva ca să ajungă la o informaţie ci vor să demonstreze că ei ştiu mai bine.

Îmi plac conferinţele cu informaţii concrete şi utile dar tare mă stresează scenariile predefinite.

Voi cum faceţi la evenimentele astea?

Lasă un răspuns

