112. Doar 27% dintre apeluri sunt reale

3 din 4 apeluri la Serviciul de Urgenţe 112 sunt false urgente.

73% din totalul apelurilor înregistrate în perioada ianuarie-august 2011 sunt apeluri făcute în joacă sau accidental de către cei care sună.

Oamenii ar putea muri aşteptând din cauza unora care cred că e amuzant să faci glume cu serviciile de urgenţă.

La serviciul de urgenţă 112, se înregistrează peste 2000 apeluri/ oră.

60% din totalul apelurilor reale solicită intervenţia echipajelor medicale de urgenţă;

Puteţi să susţineţi şi voi campania “O viaţă poate depinde de tine“ intrând pe salvez.ro preluând bannerele şi informaţiile de acolo pe bloguri şi în reţelele sociale, povestind prietenilor. 135 de voluntari deja s-au oferit să promoveze această campanie şi să o aducă la urechile acelora care abuzează de 112.

Nu sunaţi iresponsabil dar nu fiţi nici indiferenţi şi folosiţi acest serviciu de urgenţă când constataţi că cineva are nevoie de el:

Exemple de situatii in care trebuie sa suni la 112:

  • accident rutier cu victime;
  • explozie;
  • incendiu;
  • cutremur;
  • utilizare a armelor de foc;
  • distrugeri de bunuri;
  • daca sunteţi martor la un act de trafic sau consum de droguri;
  • evadare;
  • tentative de suicid;
  • tulburare a linistii publice;
  • persoane disparate/gasite;
  • furt.

Acum vreo trei ani eram cu nişte prieteni şi ieşisem din El Comandante să luăm aer. O fată slabă şi cu ochii goi ne-a cerut o ţigară. Am început să vorbim, ne-a spus că e „pe heroină”, că părinţii n-o mai primesc acasă, că se droghează din cauza iubitului care e dependent dar că în curând se vor lăsa amândoi. Pe măsură ce vorbeam, vocea ei era tot mai stinsă. A început să tremure, să aibă halucinaţii şi să se panicheze. Am sunat la 112, spre disperarea iubitului care se temea că vor veni cu poliţia şi-l vor aresta. Au venit în 10 minute, i-au vorbit calm, au liniştit-o şi i-au luat pe amândoi la spital.

Nu ştiu ce s-a întâmplat cu săraca fată dar ştiu că n-aş fi putut trăi cu gândul că am lăsat-o să se chinuie în stradă şi am plecat.

Folosiţi 112 responsabil

2 thoughts on “112. Doar 27% dintre apeluri sunt reale

  1. Ei bine, cu cativa ani in urma am fost lovit de cineva pe trotuar cu masina. Am sunat la 112 sa vina echipaj de politie. Am fost indrumat sa merg la politie, daca ma tin picioarele sau sa iau un taxi.
    M-am deplasat acolo! Am fost dus la spital pentru a mi se recolta probe, mie pieton. Masina a carui numar il dausem la dispecerat , ca si conducatorul auto au fost interogati peste 10 zile. Deci tot o pierdere de timp este si 112.

    Apreciază

  2. Pingback: Asteroid 2005 YU55 « Popateapa's Blog

Lasă un răspuns

