Profesiunea doamnei Warren la Teatrul Mic

Am răspuns din nou cu drag la invitaţia Teatrului Mic şi am fost spectator la premiera spectacolului „Profesiunea doamnei Warren”. Dacă „Google, ţara mea” l-aş recomanda urâcioşilor încremeniţi în şabloane, comedia neplăcută a lui George Bernard Shaw e cu siguranţă un spectacol pentru toate gusturile şi vârstele.

Regia: Claudiu Istodor
Scenografia: Maria Miu
Light design: Iulian Bălţătescu
Ilustraţia muzicală: Tudor Aaron Istodor

Durata: 2 ore 30 (cu pauză)

Distribuţia: MAIA MORGENSTERN (Doamna Warren), ILINCA MANOLACHE (Vivie Warren),DAN CONDURACHE (Sir George Crofts), TUDOR AARON ISTODOR (Frank Gardner), SORIN MEDELENI (Reverendul Samul Gardner), RADU GHEORGHE (Praed).

Anglia sfârşitului de secol XIX prinde viaţă pe scena Teatrului Mic. Când am citit piesa lui Bernard Shaw, mi-am imaginat totul mai gri, dar costumele frumoase pe care le poartă doamna Warren şi Vivie sunt binevenite pentru a înveseli momentele de tensiune.

Să vă mai povestesc ce minunată e doamna Maia Morgenstern şi cum domină şi scena şi publicul, lăsându-ne pe toţi într-o uimire generală? Mai bine mergeţi şi uimiţi-vă şi voi.

Pe Tudor Aaron Istodor îl mai văzusem  în „Viţelul de Aur” (la ArCub) şi mi-a fost foarte greu să mă gândesc la Ostap Bender. E însă un Frank Gardner foarte reuşit.

Mi-a plăcut mult de Ilinca Manolache- frumoasă ca un spiriduş dar puternică.

Nu vă spun mai multe pentru că vreau  să vă bucuraţi pe deplin de comedia lui George Bernard Shaw şi de jocul actorilor. Sunt curioasă dacă glumiţa cu vizita bătrânei doamne se întâmplă la fiecare spectacol 🙂

Inozza a numit foarte frumos piesa „terapie pentru mame şi fiice”.

Premiera a fost emoţionantă pentru că la final, în aplauzele actorilor şi ale spectatorilor, au urcat pe scenă doamna Magda Popovici şi domnul Constantin Codrescu– Vivie şi Sir George Crofts din piesa montată în 1975.

Iyli a fost inspirată şi a imortalizat acel moment atât de frumos:

Vocea domnului Constantin Codrescu tremura şi vibra de dragoste pentru teatru şi pentru public. Mi s-a părut că a primit aplauzele cu sete şi cu dor de scenă. Nici eu, nici mulţi alţi spectatori n-am putut să ne stăpânim lacrimile. Am asistat la un moment sincer şi irepetabil şi o să-l port în suflet mereu.

Puteţi să mergeţi şi voi la Profesiunea Doamnei Warren vineri, 4 mai.

2 gânduri despre „Profesiunea doamnei Warren la Teatrul Mic

  1. Buna Ana,
    Maia Morgenstern este, intr-adevar, o actrita energica. Nu am vazut piesa despre care vorbesti (ai valente de critic 🙂 ), dar parca mi te si imaginez, acolo, in public, facand ochii mari! Am trait si eu aceasta stare de uimire despre care vorbesti, la alte piese jucate de Maia Morgenstern. Si imi amintesc doua ipostaze create de aceasta actrita pe scena, una plina de gravitate, cealalta plina de rasete cu pofta.
    Cu bine.

    Apreciază

Lasă un comentariu